Monday, October 5, 2015

 Подмяна на сексуалното удоволствие в рекламите

В рекламния свят жените нямат собствени сексуални женалния (освен много рядко), но пък имат много заместители - вероятно женската сексуалност е твърде неприлична за фемили френдли атмосферата на рекламите или пък нейната неуместност е несъзнателно съвременно продължение на дългата традиция на демонизирането й в западната култура (и синята кръв в рекламите за превръзки според мен също има нещо общо с това).

Така че въпросът изглежда става как да използваме гъделичкащия фактор на сексуалността, но без да правим от жените сексуални субекти, щото това е страшно и/или неприлично (или защото е ндопустимо мъжете да бъдат представени като сексуални обекти?) - е, явно отговорът е прехвърляне на сексуалното желание, с цялата му иконография, върху реални предмети - шоколад, епилатори, козметика. И получаваме реклами, в които чифт женски крака с прелъстителен глас обясняват колко дълго трае... обезкосмяването, жена остава насаме с новия душгел в банята, всякакви вафли, шоколади и бонбони са наричани "изкушение", докато аха ще изчезнат между чифт плътни женски устни, жени притварят очи и оформят "О" с устни от вкуса на двойно по-дълго печено кафе.

Точно заради това толкова харесвам рекламата с красивия мъж, който е на кон. Защото за разнообразие мъжът е обектът на желание и то изрично на женското желание - без евфемизми и без пренос върху тривиални ежедевни предмети. Защото легитимира жената като сексуално автономен човек.

No comments:

Post a Comment