Monday, June 13, 2011

Мизандрията обикновено е криворазбрана, един пример

Цитирам и превеждам един коментар от страхотната дискусия под един от днешните постове в Jezebel, защото според мен кратко и ясно обяснява защо посочването на неравните позиции на мъжете и жените в света ан хетеросексуалните романтични/сексуални отношения и начините, по които те често влияят върху тези отношения в ущърб на жените, не е равно на мъжемразие или феминистко огорчение:

От fishwithoutabike:

"I love many of the men in my life. But I'm old enough to recognize now that no matter how many times someone calls me a "man-hater" or "sexist" (HAR!), it is more important for me to recognize the damage men as a class inflict on women as a class and protect myself accordingly than it is for me to be the conciliatory peacemaker in the War of the Sexes and make sure I constantly append my criticisms with "I know not all men are like this" or "most men are great and wonderful, but..." It just isn't helpful and it continually places the onus on women to be the ones to ignore patriarchy and keep on truckin'. I'm exhausted and exasperated by this sort of shit and I can't be bothered to pretend otherwise."

В превод:

"Обичам много от мъжете в живота си. Но съм достатъчно голяма да разбирам, че независимо колко пъти ме наричат "мъжемразка" или "сексистка", по-важно е да посочвам вредите, нанасяни на жените като група от мъжете като група, и да се пазя от тях, отколкото да бъда миротворката във Войната на половете и да гледам критиките ми винаги да са придружени с уговорката "знам, че не всички мъже са такива" или "повечето мъже са чудесни, обаче...". Просто от това няма полза и освен по този начин се прехвърля върху жените отговорността да игнорират патриархалната уредба на обществото и да карат напред. Омръзна ми от тези простотии, те ме дразнят и нямам намерение да се преструвам, че не е така."

No comments:

Post a Comment