Thursday, April 14, 2011

Affirmative Action

Т. нар. позитивна дискриминация е всяващо ужас чучело за средностатистическия български форумец - освен ако не е в полза на мъжете. Тогава е напълно ок и в нейна полза ще ви донесат от 9 кладенеца вода. (вж. коментарите)

Лицемерието и наглостта са поразителни.

4 comments:

  1. Не разбирам.
    Премахването на квотите ще навреди на учениците, каква е ползата от премахването й по-точно?

    ReplyDelete
  2. Извинете. Исках да кажа, че наличието на квоти вреди на учениците, каква е ползата от задържането им.

    ReplyDelete
  3. Ако питаш мен няма никаква полза. И е очевидно несправедливо - хора с по-ниски резултати получават по-добро образование и оттам по-добър шанс за нататък в живота (не винаги, но това последствие не бива да се подценява).

    Не вярвам на глупостите, че момчетата се развивали по-бавно. На 19 години, в университета, пак влизат с по-нисък бал, очевидно проблемът не е във възрастта.

    Не вярвам и че образованието и изпитите са в полза на момичетата - първо защото съм говорила на тази тема с хора от Англия и Индия и там, и в двете страни, с образователни системи напълно различни от нашата (в англия например се акцентира върху кооперативността за сметка на състезателния характер на изпитите), но и в двете страни момичетата се справят по-добре; и още по-показателно е, че и в двете страни това се обяснява с "предубедеността" на системата в полза на женския/момичешкия тип учене. А говорим за напълно различни системи. Тоест единственото обяснение, което се предлага за по-ниските резултати на момчетата, е някаква нечестна външна помощ за момичетата - иначе щяха да ни пометат, предполагам. Това само по себе си издава страхотно дълбоко вкоренените предразсъдъци спрямо жените в този дебат.

    Според причината изобщо не е в ориентацията на системата към който и да е пол. Няма как да е, защото фундаментално различни системи биват обвинявани в това. Явно всички видове учене и изпитване са женски! Лично аз смятам, че проблемът е следният: момчетата (и мъжете, при кандидатстване в университета) знаят, че им трябва 5, за да влязат. И учат за 5. Това е. Ако знаеш, че конкурецнията ти ще изкара 5.50, ще се стегнеш и ще учиш за 5.75. Квотите вредят предимно на жените, но и на мъжете - в този план.

    Има и нещо друго, което според мен всички пропускат - трудно е да се отрече фактът, че в нашето общество изискванията и очакванията към момчетата са много по-занижени. Когато имат ниски оценки, обикновено се оправдават с остарялата, некреативна система (както добре се вижда от точно този дебат). Когато се държат хулигански и викат из градския транспорт, това се приема за нормална част то поведението им (нз защо се предполага, че момчетата са неспособни да се държат прилично). Когато се бунтуват, на това се гледа с възхищение. А когато момичета правят всичко това, реакциите са възмущение и/или тревога. Момичетата и момчетата започват с различно нива очаквания от света около себе си - забелязано е, че дори на много ранната възраст 2-3 години, когато децата започват да проявяват воля и характер, често под формата на инат и неподчинение, за момченцата се казва, че просто са буйни, а з амомиченцата - че са невъзпитани. Така на жените от ранна възраст им се втълпява послушание, добро възпитание, слушане на авторитетите и т.н. Това създава много по-добра среда за развиване на отговорно и почтително отношение към училището и ученето и следователно води до по-добри резултати на изпити. И аккво получават накрая - отрязване от хуабите училища заради момчета с по-ниски оценки.

    Изобщо това е абсолютно незащитимо и единствената причина, поради която изобщо съществува, е страхът от феминизиране на училищата: в превод страхът от отнемане на вековни мъжки привилегии.

    ReplyDelete
  4. oh no i understand absolutely nothing!! but oh well, keep posting! your blog is cute :P

    ReplyDelete